Alla inlägg under juli 2008

Av morsgrisen - 31 juli 2008 20:38

Av morsgrisen - 19 juli 2008 18:34

På onsdan såg jag Narnia Prins Caspian. Den var mycket bättre än den förra, den här filmen hade mer action. Jag kan berätta små kort.

Det handlar att Talminer hade dödat och nästan utrottat narnier. Då trodde talminerna att de inte existerade och att dessa magiska väsen bara var en myt. Prinsens farbror hade länge försökt ta tronen ifrån Caspian och hade till och med dödat Caspians pappa. Då måste ju också Caspian dö för att han skulle bli kung av hela Narnia. Men det fanns en...  som räddade Caspian. Han fick ett... så när han skulle behöva hjälp av hjältarna Peter, Susann, Edmund och Lucy skulle han blåsa i.... Mer berättar jag inte.

Ja ja nu ska jag berätta om tävlingen. Många tycker säkert om

Sex and the city! Det är en New York resa för två personer samt dvdn

Sex and the city. Ni ska gå in på www. sexandthecity.com om ni vill delta tävlingen. Pröva och gå in på www.sexandthecity.com.  Ha det så kul det är ett skojigt memoryspel och stora lucka till önskar Morsgrisen!   

Lycka till
Av morsgrisen - 19 juli 2008 12:37
Här är min roliga släkt

Tidigare satte jag ut mina familje medlemmar. Här kommer några till:

mormor och mostrarna Janni och Jenni. Farmor och Farmors så kallade bästa kompis jag syftar på en kärleksvän.   


Pengvinen moster Janni hon                          dansar mycket

ugglan är Mormor                                           håller koll på allt

Pratiga nallen moster Jenni                         Jenni pratar mycket

den hårfixade gubben är Gunnar =D           Gunnar... det är bara Gunnar

den lilla gumman med en solhattdet            liknar lite farmor annars

                                                  
                         säger jag "skoja"


!där skojade jag med farmor!

Av morsgrisen - 14 juli 2008 14:19

    BORTA BRA MEN HEMMA BÄST...  

 Nu är jag hemma igen kunde inte skriva hade så mycket att göra, så jag skriver nu vad jag gjort hela veckan.


Dag 1: Vi kom hem på kvällen,vi åt och sedan tog vi ut våra väskor och bäddade och sånt. Visst brukar jag bada det första jag gör när jag kommer dit men mamma och pappa övertalade mig att simma imorgon. När klockan var ungefär nio-tio gick vi och la oss...


Dag 2: Det var jätte kallt på morgonen, jag och lillbrosan gick ut på bryggan och fiskade. Inget napp förrän jag fiskade ungefär en halvtimme. Brosan var jätte rädd och vågade inte ens ta vatten till hinken. Sedan såsmåningen blev han inte rädd och t.o.m höll den. Sedan tog jag ett dopp det var kallt. Senare på morgon kvisten kom en familj(finns en stuga bredvid oss, deras.) De hade en jätte söt hundvalp vanligtvist är jag lite rädd för hundar men denna var jätte söt, snäll och lydig. Kusinerna har ju också hundar de är också snälla men lite hoppiga det är ungefär det som jag är lite rädd för, när de hoppar... Hunden var blandad med beige och vit, hade lite krullig päls och var jätte söt. Han hette Kokos och var jätte snäll som sagt. Sedan på eftermiddagen åkte vi till en libanesisk resurang i Växjö det var jätte gott *mums.* Sedan tittade vi runt i affärer och hade shoppinrunder och åt glass mm fler saker. Vi kom hem,  brosan fiskade, jag läste syrran lekte mamma och pappa.

Dag 3: När vi ätit frukost, klätt på oss tog vi det lite lugnt. Mamma solade på bryggan och jag bredvid, som fiskade. Ett helt stim kom simmande men inte ett napp. Kroken var rätt så dålig och brödet lossnade hela tiden. Sedan la jag av med fisket och solade jag med. Jag lutade huvudet mot bryggans sida och tittade på vattnet. Det enda jag först såg var min spegelbild men något som rörde sig. Jag tittade nog granare och såg en jätte stor krabba/kräfta. Den var jätte stor. Jag sprang efter håven men nappade inte åt den. Alla var samlade vid bryggan den försvann men mamma och jag blev kvar. När jag inte såg den på ett tag glömde jag bort den och fiskade vidare mamma var själv på bryggan. Några sekunder efteråt hade mamma nappat tag i den. Den låg i en hink med vatten och alla tittade med stora ögon. Den var visserligen stor men deras labbar var dubbelt så stora som kroppen. Efter ha beundrat den släppte vi ut den. Jag hittade många kräftor/krabbor men många mindre. Vid tolvtiden åkte vi båt. Vi stannade utanför en ö, Shidön. När mamma bestämt en lämplig plats, gick pappa och jag, och syrran hängde med eftersom  hon smittit från båten. Det var jätte spetsiga stenar och pappa bar på syrran i famnen. När vi inte hittat en bra utgång satte sig alla i båten och fikade. Vi var nog ute med båten i några timmar sedan körde vi hemåt. Jag satt vi bryggan jag orkade faktiskt inte fiska mer. Då såg jag en snok simma. Jag blev lite rädd. Den simmade runt bland stenarna och slingrade sig in i ett hål mellan ett par stenar.


Dag 4: Äntligen ska mamma simma. På eftermiddagen skulle mamma äntligen simma. Den andra familjens morföräldrar. De hade med sig Kokos. Han kom och såg på när  vi simmade. Pappa dök i först. Han dök men huvudet först och simmade några korta sträckor. Sedan hoppade jag i från bryggan och ropade "kanonkula" eftersom jag gjorde kanonkulan =) Det var jätte kallt. Mamma dök också men inte med huvudet först. Jag var fortfarande kvar i vattnet även om det var iskallt. Mamma simmade också några sträckor sedan kom hon upp igen. Brosan och jag lekte med Kokos hela eftermiddagen. Vi försökte dressera hunden, han var nog en av de smartaste, snällaste och sötaste valpen jag upplevt. Barnens mormor Solvaj hade hand om hunden. Han var bara 15 veckor, Kokos. Solvaj och jag gick en km tillsammans med Kokos i skogen. På kvällen körde vi till Jysk mamma köpte något. Vi slutade med att grilla korv som kvällsmat. Vi gick sedan och tittade på en kort komedy film ungefär 40 minuter. 


Dag 5: Vi tog ännu en lugn dag. Alla satt och sysselgjorde sig. Brosan tittade på Star Wars syrran fattade inget när hon såg filmen, men tittade ändå. Jag solade med mamma. Och pappa satt också och tittade på Star Wars tror jag. Annars var han i toan hihi. Sedan fiskade jag, jag hade fått 4 fiskar på 3 dagar. Då såg att något långt slingrade sig. Jag såg då snoken. En grå kropp och ett gult huvud. Alla var samlade förutom syrran hon sov (hon sover på eftemiddagen) Jag tog håven och petade fösiktigt den slingrade sig in i stenarna fort. Brosan och jag fick sitta längst ut på bryggan och se på. Mamma to kokhett vatten och hällde på stenarna. Efter ett tag kom den ut. Vi lätt den sedan vara, i alla fall så måste vi äta sa pappa. Vi grillade och satt och åt på altanen. Vi satt fortfarande på altanen medan mamma och pappa försökte jaga iväg den. Efter en kvart var de klara. Ormen dök flera meter i vattnet på andra sidan(inte vid den andre familjen)... Vi avslutade ännu en kväll med en skräckfilm. Bara jag, mamma, pappa och brosan såg filmen. Syrran får inte vara uppe så sent på kvällen...


Dag 6: Vi tog det ganska lugnt. Det var lördag det betyder lördagsgodis så var dan helt ok. Vi körde runder och tittade på stan. Packade ner allt. Tog de nödvändigaste kläder till imorron, det skulle ösregna. Just det... Vi åkte till en glasbruk. Vi var där förra året med. En man som är konstnär Carlos nånting. Han är jättetrevlig och gjorde jätte fina saker med glas. Han lärde mig hur han gjorde sina fina underverk. Eftersom min mamma kan spanska, från Bolivia kunde Carlos också det. Han kommer också från Bolivia. De småpratade med varandra på spanska. Pappa kan också en hel del, men jag tror att han inte hängde med när de snackade. Pappa och jag gick runt och tittade på saker. När han visade mig hur han gjorde såg jag en liten prydnad som han gjort. Senare i kassen frågade jag han om jag fick den. Han skulle skicka den till SAS med tack av nånting. Men så hade fått en lite spricka så... slängde han den. Den var rätt otydlig efter papper som var över men den såg ut som något fint. Det var en prydnad med ett vikingaskepp. Min mamma köpte en Romeo och Julia prydnad med belysning. Skulle jag sätta min prydnade på belysningen skulle hela sprickan fortsätta och den skulle gå sönder. Brosan sov i bilen p.g.av all värme. Vi gick sedan ut på stan och tog en glass. Mamma var såklart i någon affär. Vi gick också till en loppis, men jag hittade inget. Vi kom hem körde några straffar och slutligen simmade vi, i alla fall jag gjorde det.


sista dagen

Dag 7: Det ösregnade sen lördagkväll och alla satt inne. Mamma och pappa packade det lilla som blev kvar från igår medan vi andra spelade memory. Vi var inne i 2 timmar! När det lugnat ner sig gick vi ut. Vid elvatiden åt vi vid stan. Vi var och tittade på Stadium. Klockan hade blivit ett och vi körde till en stor loppis som hette Tusen ting. Vi var där förra året och visste var det låg. Jag hittade faktsikt mycket. En fin hörnhylla 5o kr, en annan liten hylla 4o kr. Sedan såg jag en pytteliten sked som jag fick. Men det var inget jämfört än vad mamma köpte!!! Men hon köpte inga saker som var begangade utan helt nya. Jag fattar liksom inte hur hon  gör!!?!??!! 

coolt va =D Senare på kvällen kom vi hem då brosan sa Borta bra... han hade redan glömt det ordspråket så jag avslutade det hela

men hemma bäst... =) Ha en riktigt bra sommar önskar Morsgrisen       
                                    Borta bra men hemma bäst!

    

Fortsätt att ha en skön sommar

Presentation

Omröstning

Om du skulle velat åka nånstans i 2 månader, vilket land skulle det vara?
 Sverige
 Turkiet
 Spanien
 Portugal
 Frankrike
 Makedonien
 Irak/Iran
 Serbien
 Skottland
 Ryssland
 Belgien
 U.S.A
 Bolivia
 Argentina
 Columbia
 Andorra
 Brasilien
 Italien
 Guatemala
 Storbritanien

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards